1e contractpartner
The Cabinetheroes is een franchisesysteem. De contractpartner van de klant is de lokale Cabinetheroes.
2. grondbeginselen
Bestellingen worden uitsluitend geaccepteerd op basis van deze AV. Wij maken uitdrukkelijk bezwaar tegen voorwaarden van de klant die afwijken van onze AV. Deze AV zijn niet van toepassing op opdrachten die zijn gegund in overeenstemming met VOB/A of VOL/A.
3. orderacceptatie
Tot het moment van orderacceptatie zijn al onze aanbiedingen vrijblijvend. Door het plaatsen van een order bevestigt de opdrachtgever dat alle in de orderopdracht vermelde plannen, afmetingen en kleuren correct zijn. Hij is verplicht om de plannen, afmetingen en kleuren te controleren voordat hij de order plaatst. Als de bestelling van de klant afwijkt van ons aanbod, komt een contract in dit geval pas tot stand na onze bevestiging.
4e levering
4.1. Vertraging in levering
Als de door ons verschuldigde prestatie wordt vertraagd door overmacht, een wettelijke staking, de Coronapandemie, onbekwaamheid van ons of van een van onze leveranciers buiten onze schuld of ongunstige weersomstandigheden, wordt de overeengekomen leveringstermijn verlengd met de duur van de vertraging. Als de vertraging onredelijk lang is, kunnen beide contractpartijen het contract zonder schadevergoeding opzeggen. Het recht van de opdrachtgever om schadevergoeding te eisen in plaats van prestaties of schade veroorzaakt door vertraging blijft hierdoor onaangetast. Indien de opdrachtnemer niet op de overeengekomen datum kan leveren door omstandigheden waarvoor de opdrachtgever verantwoordelijk is, gaat het risico over op de opdrachtgever op het moment dat de opdrachtgever bericht ontvangt dat wij gereed zijn om te leveren. Opslagkosten zijn voor rekening van de klant. Wij behouden ons het recht voor om verdere vertragingskosten te vorderen.
4.2. Levering
De klant moet ervoor zorgen dat leveringen rechtstreeks aan de woning kunnen worden uitgevoerd. Trappen en looppaden moeten begaanbaar zijn en beschermd tegen beschadigingen. Als de uitvoering van ons werk of dat van de door ons ingeschakelde personen wordt belemmerd door omstandigheden waarvoor de klant verantwoordelijk is, brengen wij de bijbehorende kosten (bijv. werktijd en reiskosten) in rekening. De door ons te leveren goederen worden als aanvaard beschouwd wanneer de opdrachtgever het voltooide werk niet op de overeengekomen leveringsdatum aanvaardt, hoewel de opdrachtnemer eenmaal tevergeefs en op redelijke wijze heeft verzocht om de aanvaarding uit te voeren en het uitblijven van de aanvaarding niet te wijten is aan redenen waarvoor de opdrachtnemer verantwoordelijk is. De aanvaarding gaat twaalf werkdagen na ontvangst van het verzoek in. De afname wordt ook als voltooid beschouwd zodra de opdrachtgever de goederen in gebruik heeft genomen.
5. betalingen
De overeengekomen prijs is een vaste prijs zonder aftrek voor kortingen of rabatten. Als er geen individueel betalingsplan is overeengekomen, kunnen we voor gedeeltelijke diensten een termijnbetaling eisen ter hoogte van de waarde van de geleverde dienst. Verrekening met andere vorderingen dan onbetwiste of wettelijk vastgestelde vorderingen is uitgesloten.
6. defecten
6.1. Kennisgeving van gebreken
Redelijke afwijkingen met betrekking tot kleur en groei-gerelateerde nerven, in het bijzonder in vergelijking met later bestelde goederen of andere meubels, zijn voorbehouden voor zover deze in de aard van de gebruikte materialen liggen (massief hout, fineer, leer, stoffen) en gebruikelijk zijn in de handel. We behouden ons ook het recht voor op in de handel gebruikelijke en voor de klant redelijke maatafwijkingen; acceptatie kan niet worden geweigerd op grond van onbeduidende gebreken. De klant is verplicht om het werk dat is geproduceerd in overeenstemming met het contract te accepteren, tenzij acceptatie is uitgesloten vanwege de aard van het werk. Als duidelijke gebreken niet in tekstvorm worden gemeld bij aanvaarding, heeft de klant geen recht op nakoming achteraf, zelfherstel, intrekking of vermindering.
6.2. Verjaringstermijn voor defecten
De garantieperiode is twee jaar na aanvaarding van de goederen.
6.3. Gebreken verhelpen
In geval van gerechtvaardigde klachten over gebreken hebben de opdrachtnemers de keuze om de gebrekkige goederen te herstellen of de klant een vervangend product te leveren tegen terugname van het gereclameerde artikel. Indien reparatie of vervanging onmogelijk is, ook na een tweede poging tot nakoming niet lukt of wordt geweigerd, kan de klant naar eigen keuze een vermindering van de koopprijs of ontbinding van het contract eisen of het gebrek zelf verhelpen en vergoeding van de noodzakelijke kosten eisen.
6.4. Aansprakelijkheid en schadevergoeding
Wij zijn onbeperkt aansprakelijk voor zover de oorzaak van de schade is gebaseerd op een opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door ons of een van onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten. Bovendien zijn we aansprakelijk voor het licht nalatig schenden van wezenlijke verplichtingen. Materiële verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de schending het bereiken van het doel van het contract in gevaar brengt of waarvan de nakoming de goede uitvoering van het contract in de eerste plaats mogelijk maakt en op de naleving waarvan de klant regelmatig vertrouwt. In dit geval zijn wij echter alleen aansprakelijk voor de voorzienbare schade die kenmerkend is voor het contract. Wij zijn niet aansprakelijk voor de licht nalatige schending van andere verplichtingen dan die welke in de bovenstaande zinnen zijn gespecificeerd. De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet in het geval van letsel aan leven, lichaam of gezondheid, voor een gebrek na overname van een garantie voor de kwaliteit van het product en in het geval van bedrieglijk verzwegen gebreken. De aansprakelijkheid volgens de productaansprakelijkheidswet blijft onaangetast. Voor zover onze aansprakelijkheid is uitgesloten of beperkt, geldt dit ook voor de persoonlijke aansprakelijkheid van werknemers, vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten.
7. Forfaitaire schadevergoeding bij annulering
Als de klant de overeenkomst voor werk en diensten annuleert in overeenstemming met § 648 BGB, hebben we het recht om 10% van de vergoeding voor het nog niet uitgevoerde deel van het werk als schadevergoeding te eisen. We kunnen ook een hoger bedrag eisen als er voldoende bewijs wordt geleverd. De klant behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om te bewijzen dat er geen of minder schade is ontstaan.
8. onderhouds-, inspectie- en verzorgingsinstructies
We willen onze klanten erop wijzen dat ze bijzondere aandacht moeten besteden aan het volgende om de waarde en de functionaliteit van onze producten en werkzaamheden op de lange termijn te behouden: – Fittingen en gemeenschappelijke onderdelen moeten worden gecontroleerd en indien nodig worden geolied of ingevet. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, vallen deze werkzaamheden niet onder de omvang van onze opdracht. Het niet uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden kan afbreuk doen aan de levensduur en functionaliteit van de componenten zonder dat dit aanleiding geeft tot vorderingen wegens gebreken jegens ons.
9. eigendomsvoorbehoud
Geleverde goederen blijven ons eigendom totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.
10. eigendomsrechten en auteursrechten
Wij behouden ons het eigendoms- en auteursrecht voor op kostenramingen, ontwerpen, tekeningen en berekeningen. Ze mogen niet worden gebruikt, gereproduceerd of toegankelijk gemaakt voor derden zonder onze toestemming. Ze moeten onmiddellijk worden geretourneerd als de bestelling niet wordt geplaatst.
11. geschillenbeslechting
We zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een arbitragecommissie voor consumenten.
1. contractpartner
Cabinetheroes is een franchisesysteem. De contractpartner van de opdrachtgever is telkens de lokale Cabinetheroes-partner (contractant).
2. grondbeginselen
Bestellingen worden uitsluitend geaccepteerd op basis van deze AV. Wij maken uitdrukkelijk bezwaar tegen voorwaarden van de klant die afwijken van onze AV.
3. orderacceptatie
Al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend totdat de bestelling is aanvaard. De bestelling wordt pas geacht te zijn aanvaard nadat de orderbevestiging door beide partijen is ondertekend.
Door de bestelling te plaatsen, bevestigt de klant dat alle plannen, afmetingen en kleuren die in de bestelling zijn gespecificeerd, correct zijn. Hij is verplicht om de plannen, afmetingen en kleuren te controleren voordat hij de bestelling plaatst.
Als de bestelling van de klant afwijkt van ons aanbod, komt een contract in dit geval pas tot stand na onze bevestiging.
4e levering
4.1. Vertraging in levering
Indien de door ons verschuldigde prestatie wordt vertraagd door overmacht, wettelijke staking, de Coronapandemie, onvermogen van ons of van een van onze leveranciers buiten onze schuld of ongunstige weersomstandigheden, wordt de overeengekomen leveringstermijn verlengd met de duur van de vertraging.
In het geval van een vertraging waarvoor de opdrachtnemer verantwoordelijk is, heeft de opdrachtgever het recht om het contract op te zeggen na het vaststellen van een redelijke respijtperiode. Indien de vertraging aan de opdrachtnemer te wijten is, heeft de opdrachtnemer recht op schadevergoeding.
Indien de opdrachtnemer niet op de overeengekomen datum kan leveren door omstandigheden waarvoor de opdrachtgever verantwoordelijk is, gaat het risico over op de opdrachtgever op het moment dat de opdrachtgever bericht ontvangt dat wij gereed zijn om te leveren. De opslagkosten zijn voor rekening van de klant. Wij behouden ons het recht voor om verdere vertragingskosten te vorderen.
4.2. Levering
De klant moet ervoor zorgen dat leveringen rechtstreeks aan de woning kunnen worden uitgevoerd. Trappen en looppaden moeten begaanbaar zijn en beschermd tegen beschadigingen. Als de uitvoering van ons werk of dat van de door ons ingeschakelde personen wordt belemmerd door omstandigheden waarvoor de klant verantwoordelijk is, brengen wij de bijbehorende kosten (bijv. werktijd en reiskosten) in rekening.
De klant is verplicht om een acceptatierapport te ondertekenen nadat de kast is geïnstalleerd. Eventuele zichtbare gebreken worden in het acceptatierapport vermeld. Acceptatie wordt geacht te hebben plaatsgevonden wanneer de klant het acceptatierapport heeft ondertekend.
Het door ons te leveren wordt ook geacht te zijn aanvaard als opdrachtgever het voltooide werk niet op de overeengekomen leveringsdatum in ontvangst neemt, hoewel opdrachtnemer eenmaal tevergeefs en op redelijke wijze om inontvangstneming heeft verzocht en het uitblijven van inontvangstneming niet te wijten is aan oorzaken die aan opdrachtnemer zijn toe te rekenen.
Aanvaarding wordt ook geacht te hebben plaatsgevonden zodra de klant de goederen in gebruik heeft genomen.
5. betalingen
De overeengekomen prijs is een vaste prijs zonder aftrek voor kortingen of rabatten.
Als er geen individueel betalingsplan is overeengekomen, kunnen we voor gedeeltelijke diensten een betaling in termijnen vragen ter hoogte van de waarde van de geleverde dienst.
Verrekening met andere vorderingen dan onbetwiste of wettelijk vastgestelde vorderingen is uitgesloten.
6. defecten
6.1. Kennisgeving van gebreken
Redelijke afwijkingen met betrekking tot kleur en groeigerelateerde nerven, in het bijzonder met betrekking tot nabestelde goederen of andere aanvullende meubelstukken, zijn voorbehouden voor zover deze liggen in de aard van de gebruikte materialen (massief hout, fineer, leer, stoffen) en gebruikelijk zijn in de handel. Ook afwijkingen in afmetingen die in de handel gebruikelijk en voor de klant redelijk zijn, blijven voorbehouden.
Acceptatie kan niet worden geweigerd op grond van onbeduidende gebreken. De klant is verplicht om het werk dat in overeenstemming met het contract is geproduceerd te accepteren, tenzij acceptatie is uitgesloten vanwege de aard van het werk.
6.2. Verjaringstermijn voor defecten
De garantieperiode is twee jaar na aanvaarding van de goederen.
6.3. Gebreken verhelpen
In het geval van gerechtvaardigde klachten hebben de aannemers de keuze om de defecte goederen te repareren of de klant een vervangend product te leveren in ruil voor het terugnemen van het artikel waarover is geklaagd.
Als een reparatie of vervangende levering onmogelijk is, als deze zelfs na de tweede poging tot nakoming mislukt of als deze wordt geweigerd, kan de klant naar eigen keuze een vermindering van de koopprijs of ontbinding van het contract eisen of het defect zelf verhelpen en een vergoeding voor de noodzakelijke kosten eisen.
7. vaste schadevergoeding voor annulering van het contract
De opdrachtnemer heeft het recht om zich om gegronde redenen (bijv. in gebreke blijven bij de aanvaarding of andere belangrijke redenen, zoals met name faillissement van de opdrachtgever of afwijzing van faillissement wegens gebrek aan vermogen) terug te trekken uit het contract voor werkzaamheden, voor zover dit nog niet volledig door beide partijen is nagekomen. In geval van annulering hebben wij de mogelijkheid om een vaste schadevergoeding ter hoogte van 40% van het nettofactuurbedrag of vergoeding van de werkelijk geleden schade te eisen als de klant in gebreke is gebleven.
8. onderhouds-, inspectie- en verzorgingsinstructies
We willen onze klanten erop wijzen dat ze bijzondere aandacht moeten besteden aan het volgende om de waarde en de functionaliteit van onze producten en werkzaamheden op de lange termijn te behouden: – Fittingen en gemeenschappelijke onderdelen moeten worden gecontroleerd en indien nodig worden geolied of ingevet. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, vallen deze werkzaamheden niet onder de omvang van onze opdracht. Het niet uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden kan afbreuk doen aan de levensduur en functionaliteit van de componenten zonder dat dit aanleiding geeft tot vorderingen wegens gebreken jegens ons.
9. eigendomsvoorbehoud
Geleverde goederen blijven ons eigendom totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.
10. eigendomsrechten en auteursrechten
Wij behouden ons het eigendoms- en auteursrecht voor op kostenramingen, ontwerpen, tekeningen en berekeningen. Ze mogen niet worden gebruikt, gereproduceerd of toegankelijk gemaakt voor derden zonder onze toestemming. Ze moeten onmiddellijk worden geretourneerd als de bestelling niet wordt geplaatst.
11. geschillenbeslechting
We zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een arbitragecommissie voor consumenten.
12. rechtskeuze
Oostenrijks recht is van toepassing. De toepasselijkheid van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
13. scheidbaarheidclausule
Indien afzonderlijke bepalingen van dit contract ongeldig of niet-afdwingbaar zijn of ongeldig of niet-afdwingbaar worden na het afsluiten van het contract, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de rest van het contract.
1. Contractpartner
Schrankhelden is een franchisesysteem. De contractpartner (opdrachtnemer) van de opdrachtgever is telkens de lokale Schrankhelden-partner, zoals vermeld op de opdrachtbevestiging (“order confirmation”).
2. Grondbeginselen
De opdracht wordt uitsluitend aanvaard op basis van deze algemene voorwaarden. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
3. Orderacceptatie
Tot het moment van opdrachtbevestiging zijn alle offertes vrijblijvend. De overeenkomst komt tot stand na ondertekening van de opdrachtbevestiging door de opdrachtnemer.
Met het plaatsen van de opdracht bevestigt de opdrachtgever dat alle in de opdracht opgegeven plannen, afmetingen en kleuren correct zijn. Hij is verplicht om de plannen, afmetingen en kleuren te controleren voordat hij de opdracht plaatst.
Indien de opdracht van de opdrachtgever afwijkt van de offerte, komt pas een overeenkomst tot stand na de bevestiging van de opdrachtnemer.
4. Levering
4.1. Vertraging in levering
De op de opdrachtbevestiging aangegeven levertermijn is een streeftermijn. Indien de door de opdrachtgever verschuldigde prestatie wordt vertraagd door overmacht, waaronder maar niet beperkt tot een staking, een pandemie, onmacht van de opdrachtnemer door vertraging in de levering door leveranciers, of ongunstige weersomstandigheden, wordt de overeengekomen leveringstermijn verlengd met de duur van de vertraging. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van deze overmacht, tenzij uit de wet uitdrukkelijk anders volgt.
Indien de vertraging onredelijk lang duurt, kan elke contractpartij zonder schadevergoeding de overeenkomst ontbinden. Het recht van de opdrachtgever om schadevergoeding in plaats van de prestatie of een vertragingsschade te vorderen, blijft hierdoor onaangetast.
Indien de opdrachtnemer door omstandigheden waarvoor de opdrachtgever verantwoordelijk is, niet op de overeengekomen datum kan leveren, gaat het risico over op de opdrachtgever op het moment dat deze de kennisgeving van de opdrachtnemer inzake de leveringsgereedheid heeft ontvangen. De redelijke opslagkosten zijn voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om verdere vertragingskosten in rekening te brengen.
4.2. Levering
De opdrachtgever zorgt ervoor dat levering direct op de door de opdrachtgever aangewezen plaats mogelijk is. Trappen en looppaden moeten begaanbaar zijn en tegen beschadiging worden beschermd. Indien de uitvoering van de werkzaamheden of die van door de opdrachtgever ingeschakelde personen wordt belemmerd door omstandigheden waarvoor de opdrachtgever verantwoordelijk is, brengt de opdrachtgever de betreffende kosten (bijv. arbeidstijd en reiskosten) in rekening.
De door de opdrachtnemer geleverde producten worden als aanvaard beschouwd indien de opdrachtgever het voltooide werk niet op de overeengekomen leveringsdatum aanvaardt, terwijl de opdrachtnemer de opdrachtgever tenminste één keer op redelijke wijze heeft verzocht om het werk te accepteren en het uitblijven van de aanvaarding niet aan de opdrachtnemer te wijten is. In dat geval wordt de oplevering geacht te hebben plaatsgevonden twaalf (12) werkdagen na ontvangst van het verzoek tot aanvaarding door de opdrachtgever.
De oplevering wordt ook geacht te hebben plaatsgevonden zodra de opdrachtgever de producten in gebruik heeft genomen.
5. Betalingen
De overeengekomen prijs is een vaste prijs. Kortingen zijn alleen van toepassing indien deze schriftelijk zijn bevestigd door de opdrachtnemer.
Indien er geen individueel betalingsplan is overeengekomen, kan de opdrachtnemer voor deelleveringen een voorschotbetaling eisen ter hoogte van de waarde van de geleverde prestatie.
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, is de opdrachtgever een aanbetaling van 40% van de overeengekomen prijs verschuldigd aan de opdrachtnemer. De opdrachtnemer vangt de werkzaamheden aan nadat de aanbetaling is ontvangen.
Als de aanbetaling langer dan zestig (60) dagen na de totstandkoming van de overeenkomst uitblijft, dan is de opdrachtnemer gerechtigd, ook na het voldoen van de aanbetaling, mede te delen dat en toe te lichten waarom de prijs is verhoogd. De opdrachtnemer kan niet worden verplicht het werk uit te voeren voor de eerder overeengekomen prijs. Als de opdrachtnemer de prijs verhoogt op grond van dit artikel, heeft de opdrachtgever het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
6. Gebreken
6.1. 6.1. Klachten
Redelijke afwijkingen met betrekking tot kleur en groeigerelateerde afwijkingen, in het bijzonder ten opzichte van nabestelde producten of andere meubelstukken, blijven voorbehouden, voor zover deze inherent zijn aan de aard van de gebruikte materialen (massief hout, fineer, leer, stoffen) en gebruikelijk zijn in de handel. Evenzo blijven afwijkingen van de afmetingen die gebruikelijk zijn in de handel en redelijk zijn voor de besteller voorbehouden.
De levering kan niet worden geweigerd vanwege geringe gebreken. De opdrachtgever is verplicht het contractueel vervaardigde werk af te nemen, tenzij de aard van het werk afname uitsluit.
Gebreken aan het geleverde product dienen binnen een redelijke termijn nadat de opdrachtgever het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken, aan de opdrachtnemer te worden gemeld. Een melding binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek wordt in ieder geval als tijdig beschouwd. Indien de opdrachtgever niet binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek melding maakt van het gebrek, kan hij geen aanspraak maken op herstel, vervanging, prijsvermindering of ontbinding op grond van dat gebrek.
6.2. Gebreken verhelpen
Bij gerechtvaardigde klachten heeft de opdrachtnemer de keuze om de gebrekkige producten te herstellen of de opdrachtgever een vervangend product te leveren in ruil voor terugname van het gereclameerde product.
Als herstel of vervanging onmogelijk is, ook na de tweede poging tot nakoming, of als dit wordt geweigerd, kan de opdrachtgever naar eigen keuze een korting op de koopprijs of ontbinding van de overeenkomst eisen, of zelf de gebreken verhelpen en vergoeding van de nodige kosten eisen.
7. Forfaitaire schadevergoeding bij opzegging
Indien de opdrachtgever de overeenkomst voor het verrichten van werkzaamheden overeenkomstig rechtsgeldig opzegt, heeft de opdrachtnemer het recht om 10 % van de vergoeding voor het nog niet geleverde deel van de werkzaamheden als schadevergoeding te eisen. Bij overlegging van het betreffende bewijs kan de opdrachtnemer ook een hoger bedrag vorderen.
8. onderhouds-, inspectie- en verzorgingsinstructies
De opdrachtgever dient er voor het behoud van de waarde en de duurzame functionaliteit van de producten en werkzaamheden in het bijzonder rekening mee te houden dat beslag en gangbare onderdelen moeten worden gecontroleerd en eventueel worden geolied of gesmeerd. Deze werkzaamheden behoren niet tot de opdracht, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Het nalaten van onderhoudswerkzaamheden kan de levensduur en de functionaliteit van de onderdelen nadelig beïnvloeden, zonder dat dit aanleiding geeft tot aanspraken op grond van gebreken jegens de opdrachtnemer.
9. eigendomsvoorbehoud
Geleverde producten blijven de eigendom van de opdrachtgever totdat ze volledig zijn betaald.
10. eigendomsrechten en auteursrechten
De opdrachtnemer behoudt zich uitdrukkelijk het eigendoms- en auteursrecht voor op kostenramingen, ontwerpen, tekeningen en berekeningen. Deze mogen zonder zijn toestemming niet worden gebruikt, verveelvoudigd of aan derden ter beschikking worden gesteld. Indien de opdracht niet wordt geplaatst, dienen zij onmiddellijk te worden teruggegeven.
–
–
1e contractpartner
The Cabinetheroes is een franchisesysteem. De contractpartner van de klant is de lokale Cabinetheroes.
2. grondbeginselen
Bestellingen worden uitsluitend geaccepteerd op basis van deze AV. Wij maken uitdrukkelijk bezwaar tegen voorwaarden van de klant die afwijken van onze AV. Deze AV zijn niet van toepassing op opdrachten die zijn gegund in overeenstemming met VOB/A of VOL/A.
3. orderacceptatie
Tot het moment van orderacceptatie zijn al onze aanbiedingen vrijblijvend. Door het plaatsen van een order bevestigt de opdrachtgever dat alle in de orderopdracht vermelde plannen, afmetingen en kleuren correct zijn. Hij is verplicht om de plannen, afmetingen en kleuren te controleren voordat hij de order plaatst. Als de bestelling van de klant afwijkt van ons aanbod, komt een contract in dit geval pas tot stand na onze bevestiging.
4e levering
4.1. Vertraging in levering
Als de door ons verschuldigde prestatie wordt vertraagd door overmacht, een wettelijke staking, de Coronapandemie, onbekwaamheid van ons of van een van onze leveranciers buiten onze schuld of ongunstige weersomstandigheden, wordt de overeengekomen leveringstermijn verlengd met de duur van de vertraging. Als de vertraging onredelijk lang is, kunnen beide contractpartijen het contract zonder schadevergoeding opzeggen. Het recht van de opdrachtgever om schadevergoeding te eisen in plaats van prestaties of schade veroorzaakt door vertraging blijft hierdoor onaangetast. Indien de opdrachtnemer niet op de overeengekomen datum kan leveren door omstandigheden waarvoor de opdrachtgever verantwoordelijk is, gaat het risico over op de opdrachtgever op het moment dat de opdrachtgever bericht ontvangt dat wij gereed zijn om te leveren. Opslagkosten zijn voor rekening van de klant. Wij behouden ons het recht voor om verdere vertragingskosten te vorderen.
4.2. Levering
De klant moet ervoor zorgen dat leveringen rechtstreeks aan de woning kunnen worden uitgevoerd. Trappen en looppaden moeten begaanbaar zijn en beschermd tegen beschadigingen. Als de uitvoering van ons werk of dat van de door ons ingeschakelde personen wordt belemmerd door omstandigheden waarvoor de klant verantwoordelijk is, brengen wij de bijbehorende kosten (bijv. werktijd en reiskosten) in rekening. De door ons te leveren goederen worden als aanvaard beschouwd wanneer de opdrachtgever het voltooide werk niet op de overeengekomen leveringsdatum aanvaardt, hoewel de opdrachtnemer eenmaal tevergeefs en op redelijke wijze heeft verzocht om de aanvaarding uit te voeren en het uitblijven van de aanvaarding niet te wijten is aan redenen waarvoor de opdrachtnemer verantwoordelijk is. De aanvaarding gaat twaalf werkdagen na ontvangst van het verzoek in. Aanvaarding wordt ook geacht te hebben plaatsgevonden zodra de klant de goederen in gebruik heeft genomen.
5. betalingen
De overeengekomen prijs is een vaste prijs zonder aftrek voor kortingen of rabatten. Als er geen individueel betalingsplan is overeengekomen, kunnen we voor gedeeltelijke diensten een termijnbetaling eisen ter hoogte van de waarde van de geleverde dienst. Verrekening met andere vorderingen dan onbetwiste of wettelijk vastgestelde vorderingen is uitgesloten.
6. defecten
6.1. Kennisgeving van gebreken
Redelijke afwijkingen met betrekking tot kleur en groei-gerelateerde nerven, in het bijzonder in vergelijking met later bestelde goederen of andere meubels, zijn voorbehouden voor zover deze in de aard van de gebruikte materialen liggen (massief hout, fineer, leer, stoffen) en gebruikelijk zijn in de handel. We behouden ons ook het recht voor op in de handel gebruikelijke en voor de klant redelijke maatafwijkingen; acceptatie kan niet worden geweigerd op grond van onbeduidende gebreken. De klant is verplicht om het werk dat is geproduceerd in overeenstemming met het contract te accepteren, tenzij acceptatie is uitgesloten vanwege de aard van het werk. Als duidelijke gebreken niet in tekstvorm worden gemeld bij aanvaarding, heeft de klant geen recht op nakoming achteraf, zelfherstel, intrekking of vermindering.
6.2. Verjaringstermijn voor defecten
De garantieperiode is twee jaar na aanvaarding van de goederen.
6.3. Gebreken verhelpen
In geval van gerechtvaardigde klachten over gebreken hebben de opdrachtnemers de keuze om de gebrekkige goederen te herstellen of de klant een vervangend product te leveren tegen terugname van het gereclameerde artikel. Indien reparatie of vervanging onmogelijk is, ook na een tweede poging tot nakoming niet lukt of wordt geweigerd, kan de klant naar eigen keuze een vermindering van de koopprijs of ontbinding van het contract eisen of het gebrek zelf verhelpen en vergoeding van de noodzakelijke kosten eisen.
6.4. Aansprakelijkheid en schadevergoeding
Wij zijn onbeperkt aansprakelijk voor zover de oorzaak van de schade is gebaseerd op een opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door ons of een van onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten. Bovendien zijn we aansprakelijk voor het licht nalatig schenden van wezenlijke verplichtingen. Materiële verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de schending het bereiken van het doel van het contract in gevaar brengt of waarvan de nakoming de goede uitvoering van het contract in de eerste plaats mogelijk maakt en op de naleving waarvan de klant regelmatig vertrouwt. In dit geval zijn wij echter alleen aansprakelijk voor de voorzienbare schade die kenmerkend is voor het contract. Wij zijn niet aansprakelijk voor de licht nalatige schending van andere verplichtingen dan die welke in de bovenstaande zinnen zijn gespecificeerd. De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet in het geval van letsel aan leven, lichaam of gezondheid, voor een gebrek na overname van een garantie voor de kwaliteit van het product en in het geval van bedrieglijk verzwegen gebreken. De aansprakelijkheid volgens de productaansprakelijkheidswet blijft onaangetast. Voor zover onze aansprakelijkheid is uitgesloten of beperkt, geldt dit ook voor de persoonlijke aansprakelijkheid van werknemers, vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten.
7. Forfaitaire schadevergoeding bij annulering
Als de klant de overeenkomst voor werk en diensten annuleert in overeenstemming met § 648 BGB, hebben we het recht om 10% van de vergoeding voor het nog niet uitgevoerde deel van het werk als schadevergoeding te eisen. We kunnen ook een hoger bedrag eisen als er voldoende bewijs wordt geleverd. De klant behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om te bewijzen dat er geen of minder schade is ontstaan.
8. onderhouds-, inspectie- en verzorgingsinstructies
We willen onze klanten erop wijzen dat ze bijzondere aandacht moeten besteden aan het volgende om de waarde en de functionaliteit van onze producten en werkzaamheden op de lange termijn te behouden: – Fittingen en gemeenschappelijke onderdelen moeten worden gecontroleerd en indien nodig worden geolied of ingevet. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, vallen deze werkzaamheden niet onder de omvang van onze opdracht. Het niet uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden kan afbreuk doen aan de levensduur en functionaliteit van de componenten zonder dat dit aanleiding geeft tot vorderingen wegens gebreken jegens ons.
9. eigendomsvoorbehoud
Geleverde goederen blijven ons eigendom totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.
10. eigendomsrechten en auteursrechten
Wij behouden ons het eigendoms- en auteursrecht voor op kostenramingen, ontwerpen, tekeningen en berekeningen. Ze mogen niet worden gebruikt, gereproduceerd of toegankelijk gemaakt voor derden zonder onze toestemming. Ze moeten onmiddellijk worden geretourneerd als de bestelling niet wordt geplaatst.
11. geschillenbeslechting
We zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een arbitragecommissie voor consumenten.